• Krzysztof
    08.05.2015 16:46
    Chyba z pastorami Ewangelickimi a nie ewangelicznymi
  • wp
    08.05.2015 18:36
    co to za magiczne gesty?
  • CYnick
    08.05.2015 20:58
    CYnick
    Gdzie są korektorzy z tamtych lat...
  • Ja
    08.05.2015 21:10
    Myślałam że to papież powinien udzielać im błogosławieństwa a nie odwrotnie. Świat staje na głowie.
    • ania
      08.05.2015 22:25
      Papież błogosławi, ale my też powinniśmy. W języku polskim może to nie jest tak wyraźne, ale bene-dicere, mówienie/życzenie dobrze, to obowiązek każdego z nas, szczególnie tego, kto wyznaje Jezusa. "Błogosławię Ci" to najpiękniejsze, co możemy powiedzieć drugiej osobie! Akt błogosławieństwa to najcudowniejsze pożegnanie z rodzicami czy dziadkami.
      Cieszę się, że ci ludzie modlą się za mojego (nie ich!) papieża. Niech mu również błogosławią!
      • Ja
        09.05.2015 08:39
        W Kościele wiernych błogosławi kapłan. Ponadto rodzice są zachęcani by błogosławili swoje dzieci. Ta sytuacja nie jest żadnym z wymienionych przypadków. To fałszywy ekumenizm.
      • Ja
        11.05.2015 07:56
        W Kościele błogosławieństwa udzielają kapłani wiernym, oraz rodzice dzieciom. Nauka Kościoła nigdzie nie wspomina o rzekomych łaskach mających płynąć z udzielania papieżom błogosławieństwa przez osoby innego wyznania.
      • _jasiek
        11.05.2015 11:30
        _jasiek
        Ja bym się bał, że tacy osobnicy nie mający żadnej sukcesji apostolskiej mogą wszczepić przez te "nakładania rąk" jakiegoś demona. Pytałem nawet o to pewnego egzorcystę i bardzo się nad tym zamyślił, wiem, że gdyby miał zdanie przeciwne, bez ogródek byłby mi to powiedział.
      • ciekawy
        11.05.2015 21:45
        @jasiek
        Mam dla Ciebie dobrą wiadomość, Tobie już nic nie grozi nawet z rąk takich "osobników"
  • katolik
    08.05.2015 22:34
    Św. Paweł przestrzegł:
    Ale gdybyśmy nawet my lub anioł z nieba głosił wam Ewangelię różną od tej, którą wam głosiliśmy - niech będzie przeklęty! Już to przedtem powiedzieliśmy, a teraz jeszcze mówię: Gdyby wam kto głosił Ewangelię różną od tej, którą [od nas] otrzymaliście - niech będzie przeklęty!
  • ech
    08.05.2015 23:45
    Super chruper. Kolejne spotkanie, które nic konkretnego nie przyniesie.
    • bazler71
      09.05.2015 08:21
      A Ty masz na drugie Izajasz, że tak wyprorokowałeś. Skąd możesz wiedzieć, co przyniesie? Fajne są te komentarze superkatolików, którzy lepiej wiedzą od Papieża co Papież powinien i co mu wolno a czego nie.
      • Ja
        09.05.2015 08:42
        Papież stoi na straży nauki Kościoła. Są rzeczy których i jemu nie wolno. A raczej wolno-w końcu ma wolną wolę - ale ich robić nie powinien. Np. myć nóg muzułmankom czy podstawiać się heretykom..
    • Germanus
      09.05.2015 10:47
      Mylisz się. Mieszkam w Niemczech i tak się składa , że z tzw. Evangelikale (czyli ruchy zielonoświątkowe) nieraz szybciej się my polscy katolicy dogadamy niż z niemieckimi katolikami nie mówiąc już o oficjalnym kościele ewangelickim. Oni biorą Pismo Święte na serio...
      • bazler71
        09.05.2015 13:44
        No to teraz tym bardziej nie wiem o co Ci chodziło. Ja akurat mam sporo kontaktów z jedną ze wspólnot ewangelicznych i podobnie jak Ty uważam, że w wielu sprawach można postawić ich za wzór katolikom. To chyba dobrze, że Papież jest na nich otwarty?
      • Serio
        11.05.2015 12:43
        Na serio to faktycznie biorą, ale szkoda że propagują wypaczoną jego interpretację.
    • Germanus
      09.05.2015 15:15
      Drogi Bazler71 - zaszło nieporozumienie. Mój post był odpowiedzią do użytkownika ECH. Twoje zdanie w pełni więc podzielam:)
  • ww
    09.05.2015 09:24
    Nie było spoczynku w duchu? ;)
  • sceptyk
    09.05.2015 11:04
    A dla mnie to po prostu kolejny, pusty gest bez znaczenia. :-(
    • _jasiek
      12.05.2015 15:12
      _jasiek
      No nie do końca, to powoduje irenizm, mylony z ekumenizmem. Tymczasem według Świętego Jana Pawła II ekumenizm nie może być ustępstwem z żadnej prawdy, lecz wspólnym jeszcze głębszym jej szukaniem.
  • MP246
    09.05.2015 12:49
    "Franciszek spotkał się z pastorami ewangelicznymi".

    A nie przypadkiem "ewangelickimi", Szanowna Redakcjo? Nie słyszałem o "pastorach ewangelicznych", o ewangelickich tak.

    Zapraszam:
    http://milkblog.cba.pl
    • śwjacenty
      09.05.2015 13:44
      Kościoły ewangeliczne zwane też ewangelikalnymi to wspólnpty charyzmatyczne baptystów i z ruchu zielonoświątkowego. Wiele ich łączy z katolicką Odnową i Neokatechumenatm.Pozdrawiam
      • brunero
        09.05.2015 15:03
        brunero
        Bardzo wiele, tyle, co latawiec z odrzutowcem.
      • MP246
        09.05.2015 16:27
        To jeszcze gorzej. Nazwa jest myląca i nie powinna być używana przez katolicki portal. "Ewangelicki" to nie to samo, co "ewangeliczny". "Ewangeliczny" jest powszechnie używany jako coś zgodnego z Ewangelią, związanego z nią. "Błogosławieństwa ewangeliczne", "życie ewangeliczne" etc. "Ewangelicki" przynosi jasne skojarzenia, więc można tego przymiotnika używać w odniesieniu do ewangelików. Ale używanie określenia "ewangeliczny" jednocześnie na opis czegoś dobrego (jako coś związanego z Ewangelią) i złego (herezje) nie powinno mieć miejsca.

        Swoją drogą "modlitwa o jedność chrześcijan" razem z ludźmi, którzy tą jedność właśnie rozwalają zakrawa na kpinę. To tak, jakby się modlić z mordercami (bynajmniej nie nawróconymi, lecz nadal mordującymi) o spadek ilości morderstw. Albo z aktywnymi złodziejami o spadek ilości kradzieży.
        Przecież jedność chrześcijan polega na tym, że oni się nawrócą i wrócą do Kościoła katolickiego! A dla nich - jeśli naprawdę wierzą w swoje herezje - oznacza, że katolicy dołączą do nich. Tertium non datur! A więc JŚw. Franciszek modlił się z pastorami niby "o jedność chrześcijan" - ale każdy modlił się o co innego!

        Zapraszam:
        http://milkblog.cba.pl
      • _jasiek
        13.05.2015 08:38
        _jasiek
        @brunero 2015-05-09 15:03

        No akurat muszę przyznać rację innowiercy, to jest ich przyczółek czy też koń trojański w Kościele.
  • mariusz
    10.05.2015 00:46
    Autorzy newsa dobrze uzywaja terminow. Zielonoswiatkowcy naleza do tzw. chrzescijan ewangelicznych czy ewangelikalnych, a nie do Kosciolow ewangelickich, jak luternie czy kalwini.
    • MP246
      10.05.2015 14:18
      Być może dobrze z punktu widzenia formalnego, ale niefortunnie to brzmi z punktu widzenia wiary, skoro przymiotnik "ewangeliczny" jest używany nie tylko w tym kontekście, jak to jest z przymiotnikiem "ewangelicki", który nie oznacza czegoś związanego z Ewangelią, a tylko związanego z wyznaniami ewangelickimi właśnie. To już lepiej byłoby napisać "ewangelikalny", choć podejrzewam, że wtedy mało osób wiedziałoby o co chodzi. Nie prościej pisać po prostu "zielonoświątkowcy"?

      Zapraszam:
      http://milkblog.cba.pl
  • LOL
    13.05.2015 11:27
    Pastorzy wyciągają ręce modląc się nad papieżem - a katolicki portal to reklamuje. Przecież to strzał w stopę - sugerowanie że jakiś innowierca może więcej niż papież. A potem się dziwcie, że katolicy odchodzą do różnych protestanckich sekt.
    • śwjacenty
      14.05.2015 08:19
      Dlaczego uważasz, że wyciąganie rąk z błogosławieństwem (czyli życzeniem komuś wszystkiego co najlepsze)oznacza, że się może więcej od błogosławionej osoby ? Słowo Boże mówi, żeby błogosławić rządzących a nie przeklinać. Czy to oznacza, że możemy więcej niż dana od Boga władza ?
  • popex
    19.05.2015 02:53
    Franek zostal protestantem. Katole macie dzioda ;) a ja polew i popieram.
  • Andrzej
    01.06.2015 16:49
    To bardzo miłe, że papież się spotkał z zielonoświątkowcami.
Dyskusja zakończona.