Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukujesz w serwisie ekumenizm.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
U prawosławnych katolik może się czuć jak w domu. Tak uważa kard. Kurt Koch, przewodniczący Papieskiej Rady ds. Popierania Jedności Chrześcijan. Dlaczego?
W Rzymie rozpoczyna się 24 stycznia doroczne, ósme już spotkanie Międzynarodowej Komisji Mieszanej ds. Dialogu Teologicznego między Kościołem Katolickim a Wschodnimi Kościołami Prawosławnymi. Głównym tematem tygodniowych obrad będzie problem jedności Kościoła i komunikacja między Kościołami w V wieku, a także rola monastycyzmu.
Walka z istniejącą dziś w wielu częściach świata chrystianofobią i ze zjawiskiem aborcji w naszych krajach może być jednym z tematów praktycznego dialogu prawosławno-katolickiego. - Jest o tym przekonany przewodniczący Wydziału Zewnętrznych Kontaktów Kościelnych Patriarchatu Moskiewskiego (OWCS), metropolita wołokołamski Hilarion.
Istnieją rozbieżności co do części historycznej dokumentu o pojednaniu, przygotowywanego wspólnie przez Kościół katolicki w Polsce i Rosyjski Patriarchat Prawosławny - powiedział abp Henryk Muszyński po spotkaniu z metropolitą Hilarionem, przewodniczącym Wydziału Zewnętrznych Kontaktów Kościelnych Patriarchatu Moskiewskiego
W Sekretariacie Konferencji Episkopatu Polski odbyło się spotkanie przedstawicieli Patriarchatu Moskiewskiego i polskiego episkopatu
Zatroskanie i smutek wyraził patriarcha Konstantynopola Bartłomiej z powody antyekumenicznych wypowiedzi niektórych greckich hierarchów prawosławnych.
Ogromne zasługi abp. Gerharda Ludwiga Müllera dla dialogu teologicznego przypomina patriarchat moskiewski w związku z jego nominacją na stanowisko prefekta Kongregacji Nauki Wiary.
Co się dzieje w dialogu katolicko-prawosławnym?
Zwierzchnik rosyjskiego prawosławia dostrzegł szansę na osłabienie prześladowań chrześcijan.
Sobór Biskupów Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego zawiesił swój udział w pracach Zespołu Bilateralnego Rzymskokatolicko – Prawosławnego. Sprzeciwiono się także decyzji władz Ukrainy o delegalizacji sprzyjającej moskiewskiej polityce Cerkwi w Ukrainie, podtrzymano również przekonanie o niekanoniczności niezależnego Kościoła Prawosławnego Ukrainy.