Drukuj
publikacja
04.12.2005 23:25
Spotkanie Taizé w Mediolanie
List niedokończony brata Rogera na 2006 rok
„Pokój zostawiam wam, pokój mój daję wam” – czym jest pokój, który daje Bóg?
To najpierw pokój wewnętrzny, pokój serca. To on pozwala patrzeć z nadzieją na świat, choć często rozdzierają go akty przemocy i konflikty.
Ten Boży pokój jest także wsparciem dla nas, abyśmy mogli z całą pokorą przyczyniać się do utrzymania pokoju tam, gdzie jest on zagrożony.
Pokój światowy jest niezbędny, by zmniejszyć ludzkie cierpienia, w szczególności, żeby dzieci były wolne od strachu i niepewności i dzisiaj, i jutro.
Święty Jan z olśniewającą intuicją w trzech słowach zapisał w swojej Ewangelii, kim jest Bóg: „Bóg jest miłością”. Jeśli pojmiemy tylko te trzy słowa, zajdziemy daleko, bardzo daleko.
Więcej:.
Taizé w Mediolanie: Aby "poszerzała się" przestrzeń nadziei.
Wiecej:.
Jak przeżywają Adwent:
Prawosławni
Luteranie
Ku jedności
Przywyknięcie do podziału to wielki grzech chrześcijan.
Wywiad z ks. prof. Wacławem Hryniewiczem
Więcej:.
Wokół dialogu katolicko-prawosławnego
Powrót na drogę dialogu
WDM
Po pięciu latach przerwy 13 grudnia 2005 r. zostanie wznowiony dialog katolicko-prawosławny.
Członkowie Komitetu Koordynacyjnego Międzynarodowej Komisji Mieszanej ds. Dialogu między Kościołem Katolickim a Kościołem Prawosławnym spotkają się w Rzymie. W ramach ogólnego tematu „Communio”, czyli wspólnota, poruszone zostaną sprawy prymatu papieża i kolegialności – poinformował kard. Walter Kasper, przewodniczący Papieskiej Rady Popierania Jedności Chrześcijan, który przewodniczy katolickiej stronie dialogu. Dokument o autorytecie i synodalności w Kościele czeka na przedyskutowanie od 1990 roku.
Zdaniem kard. Kaspera „będzie to długa dyskusja”, a główne trudności w rozmowach mogą stanowić zagadnienia natury dogmatycznej i kulturowej oraz obciążenia historyczne. W komentarzach jednak dominuje przekonanie, że to spotkanie jest szansą na rzeczywiste wznowienie dialogu między Kościołami katolickim i prawosławnym.
Wiecej:.
Dokumenty przyjęte w dialogu katolicko-prawosławnym
Wiecej:.
Martwa tradycja, czy znak jedności
WDM.
Ponieważ na razie nie ma postępu w oficjalnym dialogu teologicznym katolicko-prawosławnym, szczególnego znaczenia nabierają wszelkie gesty współpracy i zbliżenia między przedstawicielami obu Kościołów.
Wiecej:.