Drukuj
publikacja
30.01.2006 10:42
Dla przypomnienia
Zapomniani bracia: Ormiański Kościół Apostolski
W tych dniach, w spotkaniu Międzynarodowej Komisji Mieszanej do spraw Dialogu Teologicznego między Kościołem Katolickim a Starożytnymi Kościołami Wschodu uczestniczył przewodniczący Papieskiej Rady Popierania Jedności Chrześcijan, kardynał Walter Kasper. Do tej pory wiele podejmowanych w ciągu wieków prób zjednoczenia kończyło się fiaskiem. Unie nie wytrzymywały próby czasu lub zostawała przy nich tylko cześć Kościołów. Czy w XXI wieku będzie inaczej?
Chrześcijanie wschodu to nasi zapomniani bracia. Dlatego w naszym serwisie chcieliśmy o nich przypomnieć. Dziś parę słów w Ormiańskim Kościele Apostolskim
Dobry Pastor
Stracono go w Białą Niedzielę 9 kwietnia 1945 roku z rozkazu samego Hitlera. Był samotnym jasnym punktem pośrodku ciemności. W miejscu, gdzie zginął, ustawiono napis: "Dietrich Bonhoeffer, świadek Jezusa Chrystusa między swoimi braćmi”. Głęboka wiara, solidne teologiczne wykształcenie, posługa duszpasterza – to wszystko zderzyło się w nim z doświadczeniem wojny wywołanej przez jego naród. Jako jeden z nielicznych Niemców swojego pokolenia zachował twarz jako człowiek, jako chrześcijanin, jako luterański pastor, myśliciel, kaznodzieja. Dojrzewał. Zwłaszcza podczas ostatnich dwóch lat życia spędzonych w więzieniu. Był krytyczny wobec Kościoła i religijności, które w Niemczech Hitlera nie zdały egzaminu z wierności Ewangelii.
Mariawityzm: Sto lat po rozłamie
Przed stu laty, 1 lutego 1906 roku, doszło do rozłamu w Kościele katolickim w Polsce. Grupa księży pozostających pod wpływem s. Marii Franciszki Kozłowskiej, zwanej powszechnie Mateczką, wypowiedziała posłuszeństwo swoim biskupom. Powstał w ten sposób Kościół mariawitów.
Eucharystia w dialogu anglikańsko-katolickim
Gorzką prawdą o nas, chrześcijanach, jest brak jedności uczniów wokół „stołu Pańskiego”. W tym, co najbardziej powinno świadczyć o naszej jedności pokazujemy, jak bardzo jesteśmy podzieleni. Zamiast świadectwa wzajemnej miłości dajemy światu zgorszenie. Nie dziwi więc, że temat Eucharystii powraca w wielu ekumenicznych dialogach. Pojawił się on także w oficjalnym dialogu katolicko-anglikańskim.
Tydzień Powszechnej Modlitwy o Jedność Chrześcijan
- zamiast podsumowania
Ekumenizm ma sens
NOWE
Kard. Kasper dla KAI: Duch Święty działa także poza Kościołem katolickim
Kiedy spotykam się z nie-katolikami mam wrażenie, że Duch Święty działa także poza murami Kościoła katolickiego - mówi w wywiadzie dla KAI kard. Walter Kasper.
Dla przewodniczącego Papieskiej Rady ds. Popierania Jedności Chrześcijan jest to - jak mówi - doświadczenie równie silne co radosne. Zdaniem hierarchy chrześcijanie powinni mocniej angażować się we wspólne działania w takich obszarach jak polityka, życie społeczne czy media.
Nie wyobrażam sobie Kościoła bez ekumenizmu
O dialogu z luteranami, pobożności maryjnej i ekumenizmie w Polsce z ojcem Stanisławem Celestynem Napiórkowskim OFMConv rozmawia ks. Tomasz Jaklewicz
Ekumenizm polega na szukaniu największego wspólnego mianownika - Jezusa Chrystusa.
Wywiad z Arcybiskupem A. Nossolem, Przewodniczącym Rady Episkopatu Polski ds. Ekumenizmu
Granice niechęci.
Rozmowa z ks. Tadeuszem Szurmanem, biskupem diecezji katowickiej Kościoła ewangelicko-augsburskiego w RP
Przywyknięcie do podziału to wielki grzech chrześcijan.
Wywiad z ks. prof. Wacławem Hryniewiczem
Wspomnienia z Mediolanu
Mediolan2005/2006 Odnalezienie człowieka
ks. Roman Tomaszczuk
„Nie mam człowieka...” – skarżył się Jezusowi chory leżącyprzy Sadzawce Owczej w Jerozolimie.
Mediolan 2005/2006 Dobro jest cool
Roman Tomczak
Ponad dwanaście tysięcy Polaków ze wszystkich diecezji w Polsce, najczęściej młodych ludzi, uczestniczyło w 28. Europejskim Spotkaniu Młodych Taizé.