Drukuj
publikacja
01.04.2006 22:11
W rocznicę śmierci Jana Pawła Wielkiego
Pielgrzym jedności i dialogu
Dążenie do przywrócenia utraconej jedności stanowiło od początku pontyfikatu jeden z priorytetów Jana Pawła II. Jedna z pierwszych zagranicznych podróży apostolskich – w listopadzie 1979 r. - zaprowadziła go do stolicy wschodniego chrześcijaństwa, dawnego Konstantynopola, miasta, w którym 900 lat wcześniej dokonała się schizma.
Stojąc obok patriarchy Dymitriosa - honorowego zwierzchnika światowego prawosławia – Papież mówił z nadzieją o "pełnym braterskim pojednaniu" i pytał retorycznie: "Czy mamy jeszcze prawo pozostawać rozdzieleni?". Dwadzieścia lat później, w 1999 r., opuszczając Rumunię – pierwsze z odwiedzonych państw, w którym większość stanowią wyznawcy prawosławia - Ojciec Święty powiedział, że zabiera ze sobą marzenie o nowym tysiącleciu jako czasie odbudowy jedności między Kościołami chrześcijańskimi.
Ekumeniczne Modlitwy Jana Pawła II
Modlitwa o przebaczenie win przeciw jedności Kościoła
Ekumeniczne wspomnienie świadków wiary XX wieku, rzymskie Koloseum, 7 maja 2000 r.
Ekumeniczne dokumenty Jana Pawła II
List z okazji pięćsetlecia urodzin Marcina Lutra
Wspólna deklaracja
Papieża Jana Pawła II i Patriarchy Teoktysta
Wspólna deklaracja Papieża Jana Pawła II i prawosławnego arcybiskupa Aten Chrystodoulosa
Wspólna deklaracja "Ringraziamo dio anche" Ojca Świętego Jana Pawła II i Patriarchy Ekumenicznego Konstantynopola Bartlomieja I
Wspólna deklaracja Papieża Jana Pawła II i reprezentującego wspólnotę anglikańską abpa George'a Leonarda Careya
Wspólna deklaracja Papieża Jana Pawła II i Katolikosa Patriarchy Karekina I Sarkissiana
Więcej:.
Dla przypomnienia: Ekumeniczny Wielki Post
Gasi namiętności. Post według prawosławia
Kościół stale uczy Chrześcijan prowadzenia umiarkowanego trybu życia, szczególnie wskazując na dni i okresy obowiązkowej wstrzemięźliwości – posty. Post wynika z głębokiej czci do Boga oraz posłuszeństwa Jego świętej woli.
Okres Pasyjny. Nie tylko o poście u luteran
Czas pasyjny to okres, w którym rozmyślamy nad męką Pańską. Przygotowujemy się na przeżywanie, po raz kolejny, historii Bożego dzieła odkupienia człowieka na krzyżu Golgoty. Idąc do Jerozolimy, jak nas do tego zachęca Słowo Boże, chcemy towarzyszyć Jezusowi do samego krzyża.
Wokół siedmiu słów Jezusa z Krzyża
Luteranie i prawosławni o przebaczeniu, raju, rodzinie, samotności i człowieku w potrzebie
Ikona za stroną www.orthodoxworld.ru