Podczas zorganizowanej w Bielsku-Białej w lutym konferencji diecezjalnych duszpasterzy rodzin przekonywali o tym Łucja i Janusz Sznyrowie z Międzyrzecza. Dowodziło tego świadectwo, jakie złożyli ci małżonkowie.
Wahałam się, czy wyjść za niego za mąż. Kiedyś w sklepie mój narzeczony... zniknął. Wtem zauważyłam staruszkę, która, schylając się, zaplątała się włosami w metalowe kosze. Było jej ciężko, a mój narzeczony pomagał jej się uwolnić. Robił to z taką czułością, że powiedziałam sobie: To jest ten!
O dialogu z luteranami, pobożności maryjnej i ekumenizmie w Polsce z ojcem Stanisławem Celestynem Napiórkowskim OFMConv rozmawia ks. Tomasz Jaklewicz
Dramat podziału jest największym skandalem w Kościele. My, chrześcijanie trzeciego tysiąclecia, jesteśmy spadkobiercami podziałów, które dokonywały się niejednokrotnie w bardzo odległej przeszłości.
Był z nami w roku 200, 2001 i 2002. Potem go nie było. Naprawdę go brakowało. Ale na szczęście wrócił i w roku 2006 znów będzie nam towarzyszył - „Kalendarz ekumeniczny”.
Kolejny Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan. Zaplanowano różne nabożeństwa ekumeniczne. Przygotowano materiały. Zaproszono braci z innych Kościołów. Jak co roku od 37 lat.
Aleppo znajduje się w północnej Syrii. Jest miastem znanym od starożytności jako miejsce kształtowania się różnych cywilizacji, a także centrum handlowe, do którego zmierzały karawany z całego Wschodu. Aleppo jest też znane jako jedno z centrów pierwotnego chrześcijaństwa.
Nie istnieje jedna, wspólna wizja niepodzielonego Kościoła, akceptowana przez wszystkich chrześcijan. Owocem ekumenicznych dialogów jest wypracowanie kilku projektów możliwego zjednoczenia.
Jedni zostali wierni swojemu Kościołowi i zbierali się tajnie po domach na modlitwach. Inni przeszli na prawosławie. Trzecia grupa, za podpowiedzią swoich duszpasterzy, zaczęła uczestniczyć w liturgii rzymskokatolickiej.
Mieszkańcy Krety, podobnie jak większość Greków, są wyznania prawosławnego lub greckokatolickiego. Jednak na tej największej z greckich wysp można znaleźć także katolicką świątynię, gdzie na nabożeństwach spotykają się nieliczni wierni.