
1. z udziałem Kościoła katolickiego
 - z Kościołem ewangelicko-augsburskim, reprezentowanym przez Światową Federację Luterańską, od 1967 r. Uzgodnienia zapisano w dokumentach: 
Ewangelia i Kościół, tzw. raport z Malty (1072 r.), 
Wieczerza Pańska - na temat Eucharystii (1978 r.), 
Drogi do wspólnoty (1980 r.), 
Wszyscy pod jednym Chrystusem - o Konfesji Augsburskiej (1980 r.), 
Duchowny urząd w Kościele (1981 r.), 
Marcin Luter, świadek Jezusa Chrystusa (1983 r.), 
Jedność przed nami: modele, formy i etapy kościelnej wspólnoty luterańsko-katolickiej (1984), 
Wspólna deklaracja w sprawie nauki o usprawiedliwieniu (1999 r.) - uznawana za najważniejsze osiągnięcie dialogu katolicko-luterańskiego.
 - z Kościołem metodystycznym, reprezentowanym przez Światową Radę Metodystów, od 1967 r. Przyjęto 4 raporty: 
z Denver (1070 r.) - nt. chrześcijaństwo i świat współczesny, duchowość, chrześcijański dom i rodzina, Eucharystii, urzędu duchownego i autorytetu w Kościele, 
z Dublina (1975 r. ) - o problemach moralnych, duchowości, wspólnym świadectwie chrześcijańskim w świecie, eutanazji, Eucharystii, kościelnym urzędzie, autorytecie, działaniach na rzecz jedności, 
z Honolulu (1981 r. ) - o Duchu Świętym, doświadczeniu chrześcijańskim, autorytecie w Kościele, małżeństwie, 
z Nairobi (1985 r. ) - dotyczy natury Kościoła.
 - z Kościołem ewangelicko-reformowanym, reprezentowanym przez Światowy Alians Kościołów Reformowanych, od 1970 r. Przyjęto uzgodnienia na temat 
Obecność Chrystusa w Kościele i świecie (1977 r.), 
Ku wspólnemu rozumieniu Kościoła (1990 r.) - o Kościele jako Ludzie Bożym, ciele Chrystusa i świątyni Ducha Świętego.
 - z Kościołem anglikańskim, od 1970 r. Przyjęto wspólne deklaracje o Eucharystii (1971 r.), posługiwaniach kościelnych i święceniach (1973 r.), autorytecie w Kościele (1976 r.), teologii małżeństwa i małżeństwach mieszanych wyznaniowo (1976 r.), o zbawieniu w Kościele (1987 r.), budowaniu wspólnoty Kościoła (1993 r. ).
 - z Kościołami przedchalcedońskimi (koptyjskim, syryjskim, ormiańskim, etiopskim, malabarskim), od 1991 r. - dotyczy głównie kwestii chrystologicznych (uzgodnienia w dokumencie 
Tajemnica wcielonego Słowa z 1988 r.) i prymatu Piotra.
 - z Kościołami zielonoświątkowymi od 1972 r. Przyjęto 4 
Raporty końcowe:  w 1976 r. - ustalono podstawowe kwestie wymagające przedyskutowania, w 1982 r. - ważniejsze tematy to  dar mówienia językami, uzdrawiania, sakramenty, charyzmaty, posługiwanie w Kościele, mariologia, w 1989 r. - o Kościele rozumianym jako koinonia (wspólnota), w 1997 r. - o ewangelizacji, prozelityzmie i wspólnym świadectwie, trwa kolejna faza dotycząca sakramentu chrztu i chrztu w Duchu Świętym.
 - z Uczniami Chrystusa - z Kościołem katolickim w USA od 1967 r., natomiast z watykańską Radą Popierania Jedności Chrześcijan od 1977 r. Dotyczy kwestii jedności Kościoła, zagadnienia chrztu, wiary, Tradycji, Kościoła rozumianego jako wspólnota.
 - z Kościołem prawosławnym od 1980 r. Przyjęto dokumenty: 
Misterium Kościoła i Eucharystii w świetle misterium Trójcy Świętej (1982 r.), 
Wiara, sakramenty i jedność Kościoła (1987 r.),  Sakrament kapłaństwa w sakramentalnej strukturze Kościoła ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia sukcesji apostolskiej dla uświęcenia i jedności Ludu Bożego (1988 r.), O uniatyzmie i prozelityzmie (1990 r.). Od 1990 r. dialog przeżywa kryzys z powodu pretensji kierowanych przez Patriarchat Moskiewski pod adresem odrodzonego na Ukrainie Kościoła greckokatolickiego.
 - z Kościołem Chrześcijan Baptystów od 1984 r. Przyjęto dokument 
Wezwanie do dawania świadectwa o Chrystusie w dzisiejszym świecie (1988 r.).
Za początek dialogu została przyjęta data pierwszej oficjalnej sesji.