Światowa Rada Kościołów oraz organizacja Globethics.net uruchomiły ambitny projekt teologiczny, którego celem jest przełamanie globalnych nierówności w dostępnie do materiałów badawczych w teologii oraz pokrewnych dyscyplinach.
Rzymskokatoliccy i anglikańscy biskupi z Irlandii spędzili dzień na ekumenicznych rekolekcjach na wspólnej modlitwie i dyskusji.
Szlak upamiętniający Ewę von Tiele-Winckler, zwaną Matką Ewą, otwarto w niedzielę w bytomskiej dzielnicy Miechowice. Dziełem życia pochodzącej z Miechowic Matki Ewy były zakłady opiekuńcze znane pod nazwą "Ostoja Pokoju".
Przed niepożądanym wpływem międzynarodowych korporacji o wątpliwej etyce ostrzega Stowarzyszenie Chrześcijańskich Studentów w Wielkiej Brytanii. Ta ekumeniczna inicjatywa skupia młodych ludzi, którzy w czasie studiów angażują się w sprawy społeczne i oceniają je z punktu widzenia wiary.
Koncertem symfonicznym, spektaklem teatralnym i uroczystym nabożeństwem dziękczynnym czci swoje 10-lecie Ekumeniczna Świątynia Pokoju w Kielcach - kościół ewangelicko-augsburski pw. Świętej Trójcy, który służy także katolikom polskim i chrześcijanom wiary ewangelicznej.
Rosyjska Cerkiew prawosławna wyraziła w sobotę zadowolenie z - jak to określił jej oficjalny przedstawiciel, protojerej Wsiewołod Czaplin - pokojowego przekazania władzy w Rosji.
O nadziei na niezbyt odległy dzień, kiedy ponownie będziemy mogli wspólnie sprawować Eucharystię mówił Benedykt XVI na spotkaniu z przedstawicielami Kościołów prawosławnych i Starożytnych Kościołów Wschodu (tzw. przechalcedońskich).
Ponad 20 tys. ludzi powitało w sobotę Benedykta XVI we Fryburgu Bryzgowijskim, który jest ostatnim etapem jego czterodniowej wizyty w Niemczech. Papież spotkał się tam m.in. z byłym kanclerzem Helmutem Kohlem, a także przedstawicielami Kościołów prawosławnych.
Za wprowadzeniem współczesnego języka rosyjskiego do liturgii i nabożeństw prawosławnych opowiada się 37 proc. Rosjan, w tym 43 proc. osób uważających się za prawosławnych.
Benedykt XVI po raz kolejny uczy, że nie ma nic bardziej praktycznego i dotykającego codzienności, niż ciągle wracać do Boga i Jego Słowa.