Dla podzielonego wyznaniowo społeczeństwa niemieckiego, spotkanie Benedykta XVI z przedstawicielami Kościołów ewangelickich w Erfurcie miało szczególne znaczenie.
Drugi dzień wizyty Benedykta XVI będzie przebiegał pod znakiem ekumenizmu. Papież udaje się do stolicy Turyngii - Erfurtu i sanktuarium maryjnego w Etzelsbach.
W modlitwie Jezusa znajduje się wewnętrzne, najgłębsze miejsce naszej jedności. Staniemy się jednością wówczas, kiedy pozwolimy się wciągnąć w tę modlitwę - mówił papież podczas nabożeństwa ekumenicznego w byłym klasztorze augustiańskim w Erfurcie, 23 września 2011 r.
Wiara w Trójjedynego Boga jest podstawą naszej jedności, a ta najwyższa jedność nie jest samotnością monady, ale jednością przez miłość. Przypomniał o tym Benedykt XVI w kazaniu podczas nabożeństwa ekumenicznego w byłym klasztorze augustiańskim w Erfurcie 23 września.
W obliczu sekularyzacji wiara winna być na nowo przemyślana i przeżywana po nowemu, dzięki czemu Bóg wejdzie w nasz świat – powiedział Benedykt XVI do przedstawicieli Rady Kościołów Ewangelickich Niemiec.
W obliczu sekularyzacji wiara winna być na nowo przemyślana i przeżywana po nowemu, dzięki czemu Bóg wejdzie w nasz świat – powiedział Benedykt XVI do przedstawicieli Rady Kościołów Ewangelickich Niemiec. Odbyło się ono w kapitularzu klasztoru augustianów w Erfurcie. W wygłoszonym tam przemówieniu Ojciec Święty zauważył, że zasadniczym zadaniem ekumenicznym jest pomaganie sobie nawzajem wierzyć głębiej i żywiej.
Benedykt XVI ok. 10.45 wylądował w Turyngii i w kolumnie samochodowej dojechał do centrum Erfurtu, gdzie spotka się z przedstawicielami Kościoła ewangelickiego z całych Niemiec.
Co Benedykt XVI powiedział w czasie swej wizyty w Niemczech na temat innych religii oraz wyznań chrześcijańskich? Jakie komentarze pojawiły się w związku z jego przemówieniami?
Na 26 posiedzeniu zakończyła prace powołana w 1997 r. Komisja Mieszana ds. Dialogu Teologicznego między Kościołem Rzymskokatolickim a Kościołem Starokatolickim Mariawitów. W podsumowaniu obrad wyrażono wiarę, że dialog obu Kościołów będzie kontynuowany.
Być w pobliżu i nie zobaczyć miejsca gdzie powstała ostatnia księga wchodząca w skład Nowego Testamentu? Księgę, która przez stulecia wzbudzała w chrześcijanach nadzieję i strach przed zagładą? A jednak święta dla Kościoła prawosławnego wyspa Patmos u chrześcijan z Zachodu odpoczywających na Dodekanezie nie stanowi koniecznego celu wycieczki.