W Wietnamie może powstać katolicka uczelnia wyższa. Pierwsza od czasu przejęcia kraju przez komunistów. To prawdziwy przełom dla tamtejszego Kościoła. Nie oznacza jednak końca problemów milionów wietnamskich katolików.
Pokojową Nagrodę Nobla powinni dostać... iraccy terroryści. Dokonali rzeczy niemożliwej: w walce przeciwko nim nawet Iran i USA gotowe są zawrzeć sojusz.
Kogo mają popierać syryjscy chrześcijanie, gdy jedynym gwarantem ich bezpieczeństwa i względnej wolności religijnej jest dzisiaj Baszszar al-Asad?
Czy można potępiać prozelityzm i jednocześnie cieszyć się, gdy ktoś z protestantów zostaje katolikiem?
Przy wszystkich podziałach historycznych i doktrynalnych w chrześcijaństwie jedna rzecz łączy nas z całą pewnością: wiara w zmartwychwstanie Jezusa. Dlaczego zatem Wielkanoc nie jest obchodzona wspólnie przez wszystkich Jego wyznawców?
Najstarszą księgą w języku arabskim nie jest Koran, ale chrześcijańskie księgi liturgiczne. O tym, co odkryli arabscy i francuscy naukowcy, nie dowiedzą się jednak uczniowie w Arabii Saudyjskiej.
Rosyjska Cerkiew Prawosławna nie może wspierać państwa w prowadzeniu wojny domowej ani wojny najeźdźczej – głosi dokument tamtejszej Rady Biskupów z 2000 roku. Jak się to ma do zażyłego związku Cerkwi z Kremlem?
Dwie rzeczy w podzielonym chrześcijaństwie bolą najbardziej: brak wspólnej Eucharystii i brak wspólnych obchodów Wielkanocy. Pierwsze do pokonania jest najtrudniejsze, z drugim można by sobie poradzić najszybciej. Przy dobrej woli wszystkich chrześcijan.
We Francji rośnie liczba konwersji z islamu na chrześcijaństwo. Jak to możliwe w sytuacji, gdy Kościół w pewnym sensie odpuścił sobie ewangelizację wśród muzułmanów?
O trudnych odejściach, podzielonej jedności i kanonizacji brata Rogera z bratem Aloisem z Taizé rozmawia Jacek Dziedzina (rozmowa z 2006 r.)