Przemówienie papieża Franciszka podczas ekumenicznego spotkania na placu Republiki Erywaniu, 25 czerwca 2016.
Jakie ma znaczenie? Z jakimi wiąże się z zwyczajami? Czyli to, co nie tylko ewangelik wiedzieć powinien.
Papież Franciszek podczas spotkania z prawosławnym katolikosem-patriarchą całej Gruzji Eliaszem II, 30 września 2016.
O dramatycznych dniach w czasie protestów na kijowskim Majdanie, cudzie jedności oraz trudnej drodze do kapłaństwa w czasach sowieckich mówi w rozmowie z KAI ks. Jurij Nagorny z Ukrainy. W najbliższą niedzielę Kościół w Polsce będzie obchodził Dzień Modlitwy i Pomocy Materialnej Kościołowi na Wschodzie.
Bardzo optymistycznie oceniam to, co wydarzyło się w moim życiu – to wszystko jest dla mnie świadectwem Bożego działania.
Podczas nabożeństwa, w czasie liturgii, zmawiane jest wyznanie wiary. Zwykle jest to wyznanie apostolskie lub nicejsko-konstantynopolitańskie. Czy wypowiadając słowa, zastanawiamy się nad ich treścią?
Artykuł, który dziś publikujemy nie jest nowy. Ukazał się w pierwszym numerze Studiów i Dokumentów Ekumenicznych w 1997 roku. Jako świadectwo swoich czasów pomaga zrozumieć skomplikowane sprawy związane z relacjami miedzy Moskwą a Konstantynopolem. Dlatego, w kontekście obecnego sporu w Kościele prawosławnym zdecydowaliśmy się na jego przypomnienie.
Kradzież - cóż to takiego? Gdy wypowiadamy to słowo, od razu wiemy, co ono znaczy. Jednak już drugie spojrzenie nasuwa nam mnóstwo wątpliwości.
Samodzielny Kościół Ewangelicko – Luterański (SELK - Selbstendige Evangelisch-Lutherische Kirche) w swej tradycji i nauce nawiązuje, podobnie jak nasz Kościół (Ewangelicko-Augsburski w RP) bezpośrednio do XVI wiecznej Reformacji w Niemczech rozpoczętej przez mnicha augustiańskiego i profesora teologii w Wittenberdze Marcina Lutra, którego początek datuje się na 31 października 1517 r.
Od 1990 r. stoi on na czele Rosyjskiego Kościoła Prawosławnego i kierował jego odbudową i odnową po siedemdziesięciu latach ucisku komunistycznego. W łonie Kościoła Aleksy II stara się o zachowanie równowagi między siłami dążącymi do reform a prądami silnie konserwatywnymi, antyekumenicznymi, często nawet o zabarwieniu nacjonalistycznym.