Spraw, byśmy byli jedno. Rozpoczął się warszawski ekumeniczny karnawał. Piętnaście dni wypełnionych modlitwami chrześcijan różnych wyznań o jedność podzielonych wyznawców Chrystusa. A może nam na tym nie zależy?
Ile dobrych skojarzeń, okoliczności i miejsc braterskich spotkań ożyje w tych dniach w Płocku, które połączą katolików, prawosławnych, mariawitów i ewangelików?
„Eucharystia była w centrum Kościoła od początku. I wszyscy wierzyli w realną obecność Chrystusa w tym chlebie i w tym kielichu. Tak bardzo żałuję, że to przegapiłem, że wcześniej nie studiowałem historii Kościoła” – mówi ewangelikalny kaznodzieja Francis Chan.
– W ciągu pierwszych dwóch miesięcy zostałam zgwałcona 280 razy. Potem przestałam liczyć. Nie wiem, czy jestem człowiekiem, czy pustym dzbanem – opowiada jedna z dziewczyn uratowanych z rąk tzw. Państwa Islamskiego przez s. Hatune Dogan.
- Ogłaszajmy wielkie dzieła Boga. Razem - mówił bp Andrzej Czaja podczas nabożeństwa w Opolu.
- Abyśmy tym wszystkim, którzy boją się ekumenii, poprzez życzliwą postawę pokazywali, że ekumenizm jest drogą Kościoła - mówił bp Marian Niemiec z katowickiej diecezji ewangelicko-augsburskiej.
Ekumeniczną Mszą św. w katedrze praskiej rozpoczęły się obchody Tygodnia Modlitw o Jedność Chrześcijan. - Niech Dobra Nowina będzie większa, silniejsza i bardziej czytelna niż wszystkie złe nowiny, które do nas docierają - życzył uczestnikom liturgii abp Henryk Hoser.
Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan obchodzony w dniach 18-25 stycznia jest najbardziej spektakularną inicjatywą ekumeniczną w Polsce. W Warszawie rozrósł się on niemal do miesiąca i zwany jest ekumenicznym karnawałem.
Program Tygodnia Powszechnej Modllitwy o Jedność Chrześcijan w 2006 roku w różnych częściach Polski
Podczas obrad Synod przyjął m.in. Oświadczenie Konferencji Biskupów Luterańskich odnoszące się do obecnej sytuacji w polskim społeczeństwie i napięć związanych z orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego.