Co najmniej trzy osoby poniosły śmierć, a 38 zostało rannych w kolejnym ataku na kościół chrześcijański w mieście Jos, w środkowej Nigerii. Jak poinformowały media, eksplozja nastąpiła około godz. 8 rano, podczas nabożeństwa sprawowanego w tamtejszym głównym zborze Kościoła Chrystusa w Nigerii.
Po skandalicznym koncercie prawosławni chcą zaostrzenia kar za bluźnierstwo.
Międzynarodowe napięcie wokół Iranu odbija się negatywnie także na miejscowych wyznawcach Chrystusa. Informuje o tym misyjna agencja Fides, donosząc o wprowadzonym właśnie zakazie używania języka perskiego przy sprawowaniu chrześcijańskich ceremonii religijnych.
Do przebaczenia oponentom politycznym wezwał uczestników manifestacji przedwyborczych przewodniczący Synodalnego Wydziału Patriarchatu Moskiewskiego ds. Kontaktów Kościoła ze Społeczeństwem, protojeriej Wsiewołod Czaplin.
Komunistyczne władze mołdawskiego miasta wprowadziły „strefę specjalnego wsparcia” dla Cerkwi.
Kościół katolicki w Turcji wyraził nadzieję, że władze rozwiążą pozytywnie kwestię należących do niego nieruchomości, zarówno pozostających w jego użyciu, jak skonfiskowanych. Oświadczenie w tej sprawie złożył rzecznik prasowy tamtejszego episkopatu na spotkaniu 14 lutego zwierzchników wspólnot religijnych tego kraju.
Irański sąd nakazał wykonanie wyroku śmierci na młodym pastorze 34-letni Josefie Nadarchanim. Na nic protesty opinii międzynarodowej.
Dobiega końca prezydencka kampania wyborcza w Rosji. Wszystko wskazuje, że przez kolejne sześć, a może dwanaście lat (dwie kadencje) prezydentem będzie Władymir Putin. Poparcie udzielane mu przez aparat państwowy, ale również pośrednio przez hierarchów rosyjskiego prawosławia prognozują jego zwycięstwo mimo rosnącego niezadowolenia i masowych protestów społecznych na ulicach wielu dużych miast Rosji.
Dwie osoby ciężko ranne – to wynik napadu muzułmańskich ekstremistów na wspólnotę chrześcijańską w Pakistanie
W luterańskim kościele św. Trójcy w Warszawie został podpisany w środę dokument o współpracy między Kościołami Ewangelicko-Augsburskim i Ewangelicko-Reformowanym w Polsce. Określa on m.in. zasady udziału wiernych w życiu obu Kościołów.