We Francji narasta oburzenie po wczorajszym orzeczeniu Rady Konstytucyjnej, która nie przyznała merom prawa do sprzeciwu sumienia przy zawieraniu tak zwanych małżeństw homoseksualnych.
Droga ku jedności chrześcijan to nie tylko ekumeniczny dialog i wspólnie organizowane nabożeństwa. To także codzienność, w której trzeba rozwiązać wiele praktycznych problemów. Jednym z nich jest kwestia małżeństw mieszanych.
Gdzie wziąć ślub – w cerkwi czy w kościele? Gdzie ochrzcić dzieci? W niedzielę Msza św., Liturgia św. czy nabożeństwo? Jak budować małżeństwo mieszane wyznaniowo?
Uznanie chrześcijańskiej wizji małżeństwa między mężczyzną i kobietą oraz zasad moralnych wierności małżeńskiej to jeden z punktów ogłoszonej 29 czerwca Deklaracji Jerozolimskiej.
Podczas zorganizowanej w Bielsku-Białej w lutym konferencji diecezjalnych duszpasterzy rodzin przekonywali o tym Łucja i Janusz Sznyrowie z Międzyrzecza. Dowodziło tego świadectwo, jakie złożyli ci małżonkowie.
„Szczęśliwi małżonkowie, którzy mogą odkryć, poprzez doświadczenie czułości i przebaczenia ze strony Boga, że są w małżeństwie jedno wobec drugiego jak ubogi wobec ubogiego” (ojciec Laurent Fabre)
Rodzina, małżeństwo, obrona godności człowieka i walka z nędzą to niektóre z tematów podjętych we wspólnym komunikacie wystosowanym w Paragwaju przez Konferencję Episkopatu i Stowarzyszenie Pastorów Ewangelickich.
Kościół w Pakistanie upomina się o los chrześcijańskich kobiet. Komisja sprawiedliwości i pokoju przy tamtejszym episkopacie kończy kilkuletnią batalię o reformę prawa o małżeństwie i rozwodzie dla niemuzułmanów.
Modlitwa, konferencje, świadectwa międzywyznaniowych małżeństw – to tylko niektóre z punktów sesji „Ekumenizm, ale dlaczego i jak?” organizowanej w dniach 28 – 29 maja przez Wspólnotę Chemin Neuf.
„Nie ma małżeństw między osobami tej samej płci” – powiedział patriarcha Koptyjskiego Kościoła Ortodoksyjnego, zapytany przez dziennikarzy tuż po przybyciu na australijskie lotnisko o opinię na temat związków jednopłciowych.